امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 5107
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار ویژه, انتخاب سردبیر, ویژه تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ | 336 بازدید | ارسال توسط :
جوکار در نشست با اصحاب رسانه استهبان؛

شهردار استهبان از ۱۰۰ سالگی شهرداری استهبان میگوید/تکلیف پروژه آب معدنی بعد از ۱۶ سال معلوم شد/در استهبان شهربازی،باغ خانواده و پارک بانوان ساخته میشود

به گزارش استهبان آنلاین، جوکار شهردار استهبان در نشست با اصحاب رسانه شهرستان استهبان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید جمهور و همراهاشان و آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری گفت:  ما سعی می کنیم برنامه ها را در مجموعه شهرداری و شورای شهر در چند بخش شامل برنامه های فرهنگی ، برنامه های عمرانی، برنامه های اجتماعی و برنامه های زیرساختی شهرداری تقسیم کنیم.

وی در خصوص بودجه مصوب سال جاری گفت:

سال ۱۴۰۳ را با ۶۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری شروع کردیم. سال قبل بودجه شهرداری ۳۵ میلیارد تومان بود‌. وصولی ما در سال قبل ۵۵ میلیارد تومان بود که شامل ۴۷ درصد اجرای بودجه عمرانی و ۵۳ درصد جاریم بود.

جوکار در خصوص حوزه فرهنگ گفت:

در حوزه فرهنگ، اعتقادمان بر این است که امروز سیاست شهرداری صرف اجرای پروژه های عمرانی خاص نیست در مسائل فرهنگی خودمان را مدیون میدانیم و مکلف هستیم در سطح شهر در حوزه های فرهنگی ،در حوزه های آسیب های اجتماعی ،در حوزه ترویج فرهنگ شهادت فعالیت کنیم.

جوکار ضمن اشاره به نصب تمثال مبارک شهدای شهر در سال گذشته گفت:

امسال با هماهنگی هایی که با دوستان داشتیم در جلسه ای نزدیک به ۱۵ روز پیش از ادارات اوقاف، بنیاد شهید، هیئت امنای امامزاده، ستاد یادواره شهدا، امام جمعه، بسیج،سپاه،فرمانداری و ادارات دیگر دعوت کردیم که با توجه به مطالبات زیاد خانواده محترم شهدا و مردم عزیز سقف گلزار شهدای ضلع جنوبی امامزاده با توجه به اینکه سقف کوتاه و چهره نامناسبی دارد پیشنهاد کردیم که طرحی ارائه شود از طرف بنیاد شهید و شهرداری هم در فاز اول مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند. ان شالله تا پایان همین ماه بنیاد شهید طرحی پیشنهاد خواهد داد و با کمک شهرداری و سایر ادارات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در خصوص تابلو مساجد سطح شهر گفت:

شهرستان استهبان از نظر تعداد مساجد رتبه های بالایی دارد که نشان از مردم مومن و متدین این شهر و شهرستان است ولی برای پیدا کردن این مساجد مشکلاتی برای مسافران و گردشگران پیش می آید برنامه ای را با هماهنگی امام جمعه محترم در خصوص طراحی تابلوهای مساجد با طرح جدیدی هماهنگ کردیم که الان مرحله طراحی تمام شد است و ساخت تابلوهای مساجد سطح شهر در حال انجام است.

شهردار استهبان در خصوص تابلو آرامستان ها گفت:

تابلوی آرامستان های سطح شهر چهره خوبی نداشت برای دو آرامستان شهر دو تابلو با یک طرح و نماد زیباتری تهیه و نصب شد.

جوکار در ادامه گفت:

در معابر سطح شهر برای ۱۸۰ معبر تمثال مبارک شهدا تهیه کردیم که تابلوها در حال نصب است و تعداد زیادشان نصب شده است و مابقی ان شاالله نصب خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های اجرایی سه ماهه اول گفت:

برنامه هایی که در طول سه ماهه اول سال در حوزه فرهنگی داشتیم؛

در شهرداری سعی کرده ایم یک پای همه مراسمات و مناسبت های برگزار شده در سطح شهر باشیم، برنامه هایی مثل روز کارگر امسال به صورت ويژه با حضور همکاران و کارگران در شهرداری برگزار کردیم. روز معلم با هماهنگی سایر ادارات و آموزش و پرورش در مدارس حضور داشتیم و یک روز در اداره آموزش و پرورش به صورت برنامه تمام وقت در خدمت فرهنگیان عزیز بودیم. سرکشی از خانواده شهدا،روز دختر و روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه جشن بزرگی را با هماهنگی آموزش و پرورش و شورای شهر برگزار کردیم.

شهردار استهبان در ادامه افزود: در آینده نزدیک جشن غدیر را به صورت ویژه با همکاری و تعامل با محوریت امام جمعه محترم و عزیزان دیگر در سایر ادارات میزبان شهروندان خواهیم بود. در حوزه راهیان نور و اعزام کاروان ارتحال امام خمینی (ره) تعامل خوبی با مجموعه بسیج سپاه شهرستان جهت اعزام همشهریان داشتیم.

جوکار در خصوص جوانی جمعیت گفت:در جهت شعار سال جوانی جمعیت کارهای خوبی در شهرداری انجام شد، در راستای فرزندآوری و ازدواج همکاران مان برنامه های تشویقی خوبی در نظر گرفتیم.

وی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی گفت:در بحث آسیب های اجتماعی با همکاری شورای شهر و سایر ادارات مثل سپاه پاسداران، فنی حرفه ای و… نزدیک ۲۰ جلسه در سالن بعثت شهرداری برگزار شد‌ که مربیانی تحت عنوان مربیان حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و‌‌‌‌… دوره دیدند و الان در مرحله صدور گواهی است.

شهردار استهبان در ادامه افزود:برای ایام محرم و صفر با توجه به نوع عزاداری و مراسم های سنتی خاص شهر استهبان مثل چارچوب گردانی یا مراسم چک چکو کما فسابق میزبان مردم و مسافرین خواهیم بود.

شهردار استهبان ضمن اشاره به شروع توسعه عمرانی در شهرداری گفت:بوستان غدیر که در شهرستان به باغ گرامی معروف است را به نام بوستان غدیر مزین کردیم که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ان شالله سعی می کنیم تا عید غدیر کار را تمام کنیم و افتتاحیه داشته باشیم. در حوزه فضای سبز و افزایش فضای پارک یک زمین را به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در شهرک امام حسن به شهربازی اختصاص دادیم. شهربازی یکی از مطالبات اصلی کودکان است. علاوه بر این زمین ۱۶ هزار متری دو زمین دیگر در کنار این زمین تا مرحله کارشناسی پیش رفتیم که شهرداری تملک کند و به این ۱۶ هزار متر جهت ساخت فضای سبز اضافه شود.

وی در ادامه افزود:در مورد زمین اول شاید برای اولین بار این اتفاق می افتد که شهرداری زمینی که خودش مالک آن است را به فضای سبز تغییر میدهد. طرح معماری شهربازی به مساحت ۱۶ هزار متر آماده است که شامل: محوطه پیست اسکیت، مسیر دوچرخه سواری،فضای تجاری رستوران و کافی شاپ، آلاچیق ، بخش ورزشی، فوتبال دستی، تنیس، فضای وسایل بازی، آب نما،سکوی نماز، سرویس وضوخانه، اتاق مادر کودک، زمین فوتبال چمن، والیبال ساحلی ، فضای شن بازی بچه ها و … در نظر گرفتیم. طرح شهربازی در مراحل نهایی است و ان شا الله به زودی جهت اخذ پیمانکار روی سامانه ستاد بارگذاری خواهد شد.

وی در خصوص آسفالت معابر گفت:آسفالت یکی از مطالبات جدی دیگر مردم است که واقعا به حق هم هست. از ابتدای شروع کارمان در استهبان کارخانه سنگ شکن را مجدد راه اندازی کردیم. همین الان نزدیک ۲۰۰ تن قیر موجود داریم. مشکل ما در بحث آسفالت سوخت کارخانه بود. این نکته لازم به ذکر است؛ شهرداری بابت ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری ماهیانه سهمیه خیلی کمی کمتر از ۱۰ هزار لیتر سوخت دریافت میکند که هم باید به ماشین آلات خدمات شهر و جمع آوری زباله ها و هم پروژه های عمرانی اختصاص می دادیم. و مقداری هم برای پخت آسفالت استفاده میکردیم که این امر باعث شده بود نتوانیم مطالبات مردم را در مورد آسفالت معابر به خوبی محقق کنیم.با پیگیری هایی نماینده مجلس ،فرمانداری و شرکت پخش استان انجام شد به این نتیجه رسیدیم با توجه به قوانینی که است اختصاص سهمیه گازوئیل به کارخانه آسفالت امکانش نیست و به سمت گاز سوز شدن باید اقدام کنیم.

جوکار در خصوص حل مشکلات کارخانه آسفالت گفت:

مشکل سند کارخانه را داشتیم که الحمدالله حل کردیم و الان مناقصه گاز را برگزار کردیم پیمانکار برنده مناقصه انتخاب شده است و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ تومان در شرف بستن قرارداد هستیم و انشاالله سعی می کنیم تا ظرف یک ماه نهایت تا چهل و پنج روز آینده گاز رسانی به کارخانه آسفالت را انجام دهیم که این اتفاق یک اتفاق زیرساختی بزرگی خواهد بود.

قبلا ماهیانه دو روز نهایتا چهار روز می‌توانستیم پخت آسفالت داشته باشیم ولی وقتی کارخانه گاز سوزی شود هر زمانی که نیاز داشتیم می توانیم پخت آسفالت را داشته باشیم و محدودیتی در این خصوص نخواهیم داشت‌.من بعد شهرداری در بحث آسفالت قطعا می تواند عملکرد خیلی بهتری را داشته باشد‌.

شهردار استهبان در خصوص مطالبه جدی پارک بانوان گفت:مطالبه مهم و جدی دیگر پارک بانوان بود طی دو سفری که آقای استاندار به شهرستان داشتند به پارک بانوان تاکید داشتند به همین علت در شهرداری فراخوانی زدیم که مالکین حقیقی یا حقوقی زمین هایی را که برای ایجاد پارک شرایط دارد به شهرداری معرفی کنند (در شهرداری زمینی را که وسعت خوبی برای این کار داشته باشد نداشتیم) و به این صورت حتی می‌توانیم از فضاهایی که حتی موجود است باغ یا زمینی که بسترش آماده است برای ساخت پارک بانوان استفاده کنیم. نزدیک به ۱۰ مورد به ما پیشنهاد دادند که انشا الله بازدید خواهیم کرد و اگر موارد شرایط قابل قبول داشته باشند به سمت تملک این باغ یا اراضی پیش خواهیم رفت. پیرو مصوبه استاندار ۵۰ درصد هزینه ساخت پارک بانوان را دستور دادند به مدیریت برنامه بودجه استان تامین کنند و ۵۰ درصد را شهرداری متقبل شود که انشاالله پارکی درخور و شان بانوان استهبان در شهر داشته باشیم.

وی در خصوص ساخت پل امام حسن مجتبی گفت:

پل شهرک امام حسن مطالبه جدی مردم شهرک می باشد با توجه به وجود رودخانه ای که ضلع شرق و غرب را از هم جدا می کند و دسترسی ها را به شدت محدود می کند و با توجه به مساجد و حسینیه هایی که در ضلع شرقی این رودخانه وجود دارد تردد برای مردم عزیز سخت است.به همین دلیل پلی را در برنامه بودجه شهردای پیش بینی کردیم که الحمدالله با سرعت هم جلو رفتیم در همین هفته بتن دیوارها ریختیم و این کار الان در حال انجام است که ان شاالله کمتر از ۲۰ روز آینده این پل با عرض ۸ متر و طول ۱۲ متر یعنی حداقل ۳ خودروی سنگین هم زمان می‌توانند تردد کنند و دسترسی ضلع شرق و غرب رودخانه رو مهیا می‌کند.

شهردار استهبان در خصوص اقدامات حوزه گردشگری گفت:مطالبه جدی مردم در حوزه گردشگری راه اندازی آبشار مصنوعی سرآسیاب بود بعد از عید ما این کار را شروع کردیم پمپ ها را طی دو مرحله تعمیرات اساسی انجام دادیم و با توجه به اینکه که پمپ ها تقریبا چندین سال بود به حال خودش رها شده و مشکل برق داشت تعمیر اساسی کردیم. و این آبشار چند هفته اخیر دوباره راه اندازی شد. که الحمدالله رضایتمندی خوبی هم برای گردشگران و هم برای شهروندان عزیزمان داشت. به واسطه همین تصمیم گرفتیم که فضای پارکینگی که در محل آبشار مصنوعی موجود هست را با توجه به اینکه خاکی است و برای مسافرین و گردشگران و هم درختانی که در آنجا وجود دارد مشکلاتی فراهم می‌سازد آسفالت کنیم و در سنوات آینده انشاءالله اگر اوضاع مالی بهتری شود می توانیم قسمت هایی از این فضا را سنگ فرش کنیم.

جوکار در خصوص راه اندازی تونل نوری گفت: در موضوع گردشگری یک تونل نوری را در کنار قبور مطهر شهدای گمنام پارک آبشار در برنامه کارمان داریم. دو مسیر هست که تقریبا یک ماه است همکاران مجموعه شهرداری در واحد موتوری و مجموعه پیمانکار شروع کردند به خرید تجهیزات و پایه ها نصب شده است و تا پایان هفته تونل نوری راه اندازی خواهد شد. فضای خیلی خوبی در کنار صدای آب آبشار و طبیعت بکر درختانی که در آنجا وجود دارد ایجاد خواهد شد.

شهردار استهبان در خصوص تله میک گفت:

بهسازی تپه معروف به تله میک که یک فضای بکر کوهستانی واقع در خیابان شهید مرشدی است را شروع کردیم. الان نزدیک یک ماه است فضای پیاده رو سنگ فرش شده است و دیواره سنگی و سکوها را با متریال همخوان با کوه و طبیعت از جنس سنگ انتخاب کردیم سکوها در مرحله ساخت هستند و ان شالله برای این تپه در دو فاز برنامه خواهیم داشت.

فاز اول به صورت فورس ماژور برای شب های تابستان فضایی را آماده کنیم و در فاز دوم بنا داریم که یک طرح کلی را روی این تپه انجام دهیم که انشاالله اتفاقات بهتری در فاز دوم رقم خواهد خورد‌.

شهردار استهبان در خصوص نور شهری افزود:

یکی از المان های شهری نور و نور پردازی در شب است که کمتر به این مقوله پرداخته شده است ما در بلوار قائم که یک بلوار زیبایی است و دو طرف با درختان چنار محصور شده است ولی فضای تاریکی دارد با توجه به رشد درختانی که در بلوار است و قدیمی بودن نوع روشنایی ها در این زمان جواب گوی روشنایی خیابان نیست ما در سال ۱۴۰۲ تفاهمی با اداره برق بستیم و نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و ۳ خیابان نشاط، شهروند و بهارستان را روشن کردیم که واقعا رضایتمندی خوبی ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت:

به اداره برق پيشنهاد دادیم و منتظریم در اداره برق جدیت بیشتری اهتمام بورزند چون وظیفه برق رسانی و روشنایی با وزارت نیرو است ولی ما پای کار هستیم و حاضریم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان دیگر هم به صورت پنجاه درصد مشارکت هزینه کنیم، پیشنهاد دادیم که اداره برق پایه های موجود را حفظ کند و نور سفید SMD که مصرف انرژی کمتری دارد هم از نظر کیفیت، کیفیت بالاتری دارد جایگزین کند به این صورت ۲۰۰ پایه موجود در بلوار می‌توانیم برای نقاط دیگر شهر استفاده کنیم.

جوکار در خصوص لزوم ایجاد باغ خانواده گفت:

باغ خانواده یکی از مهم ترین فضاهایی است که یک شهر امروز نیاز دارد. در محدوده شهر باغی است که در راستای جلوگیری از خشک شدن درختان موجود با مالکین تقریبا ۴ ماه است که تعامل برقرار کرده ایم این باغ ۳ سند دارد، این باغ مالکین متعددی دارد حتی بعضی از این مالکین خارج از کشور بودند که ارتباط گرفتیم و بیش از ۱۵ جلسه را در مجموعه شهرداری با این مالکین و وکلایشان برگزار کردیم .در استان توافقات اولیه را گذراندیم که قسمتی از این باغ را تغییر کاربری دهیم و مابقی که اصل مساحت است حدود ۷۰ درصد از این فضا را به باغ خانواده شهرداری اختصاص دهیم.

وی در ادامه گفت:

اکثر درختان این باغ انجیر است که حصارکشی و محوطه سازی انجام خواهد شد موقعیت این باغ، خوب است و دسترسی معابر این باغ عالی است که ان شاالله سعی میکنم تا یک ماه آینده به نتیجه برسانیم.سندها کامل شده یه سری مشکلات مالکیتی بود که حل شده است و انشاالله به سمت توافق و اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۵ پیش خواهیم رفت.

جوکار در خصوص آسفالت معابر گفت:

در حوزه زیرسازی و آسفالت تا امروز در سال ۱۴۰۳ با توجه به مشکلاتی که در تامین سوخت داشتیم توانسته ایم نزدیک به ۱۲ هزار مترمربع آسفالت کنیم که بعد از گاز رسانی به کارخانه در نیمه دوم سال این متراژ خیلی بیشتر خواهد شد.

بحث تک لبه و جدول از ابتدای سال آغاز کردیم و معابری مثل کنار پارک جمالی و کوچه هایی مثل پشت آموزش پرورش ،مسجد موسی بن جعفر، کوچه دفتر امام جمعه و خیابان میثم در حال اسفالت هستیم. قرارداد در سامانه ستاد ایران به اتمام رسیده است و پیمانکار مشخص شده است و یک قرارداد ۱ میلیارد و ۷۰۰ صد میلیون تومانی تک لبه و کان بسته ایم که ان‌شاءالله به زودی این پروژه هم شروع خواهد شد.

وی در ادامه گفت:

در خیابان امامزاده ضلع جنوبی از سه راه کارگر به امامزاده سنگفرش کامل انجام شده است، در ضلع شمالی اطراف ترمینال قدیم کار انجام شده و الان هم در ورودی مصلی نمازجمعه موزاییک فرش به زودی تمام خواهد شد.

شهردار استهبان در خصوص سرعت اینترنت گفت:

در راستای بحث اینترنت و فناوری اینترنت با شرکت آسیا تک صحبت های اولیه را انجام دادیم. ۳۰ کیلومتر فیبر نوری را توافق کردیم و ان شالله مراحل اداری شورا انجام شود، قراردادمان را با شرکت آسیا تک در راستای اجرای ۳۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر میبندیم و هزینه ای از بابت این اتفاق از مشترکین گرفته نخواهد شد و این می تواند اتفاق خیلی خوبی باشد و دغدغه ی همه ی مردم در موضوع سرعت اینترنت برطرف خواهد شد.

وی در خصوص قدمت شهرداری استهبان گفت:

قدمت شهرداری استهبان تقریبا از یک قرن می گذرد و بعضی از خودرو های شهرداری کارایی لازم ندارند و مستهلک شده اند. در همین چند وقت اخیر خودروی پرس زباله را ۱ میلیارد‌ و هشتصد میلیون تومان به ناوگان خودرویی شهری اضافه کردیم و نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان هم دستگاه پرس بر روی آن نصب کردیم که الان در سطح شهر در حال خدمت هست.

یک خودرو نیسان امسال اضافه شد و دو خودروی نیسان در سال قبل به ناوگان خودرویی اضافه کردیم با توجه به وجود معابر کم عرض در سطح شهر استهبان یک خودرو دیگر نیز مصوبه گرفتیم که ان شاالله به زودی به مجموعه خدمات شهری اضافه خواهیم کرد. یک پرس زباله دیگر هم در حال پیگیری هستیم و نامه مصوبه آن انجام شده است و بنا داریم انشا الله بتوانیم در راستای کیفیت خدمات جمع آوری زباله این خودرو پرس زباله هم به مجموعه ناوگان خودرویی شهرداری اضافه کنیم.

وی در خصوص تجهیز ناوگان آتش نشانی گفت:

یک خودرو Kmc با کیفیت به روز با اعتباری نزدیک به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری شهرداری به ناوگان آتش نشانی اضافه کردیم‌.

در آتش‌نشانی برای اتفاقات و امداد های کوچک هم مجبور بودند از خودروی سنگین ده تنی استفاده کنند.از این ماشین Kmc در مواقع بحران و هم در موارد امداد آتش نشانی می‌توانیم استفاده کنیم.

یکی از مطالبات و پیگیری های مکرر مردم راه اندازی کارخانه آب معدنی است. وی در این خصوص گفت:

یکی از دغدغه های مهم ما در حوزه حقوقی و شاید اولین دغدغه حقوقی شهرداری بحث پروژه آب معدنی بود،پروژه آب معدنی همانطور که اطلاع دارید ماراتن شده است که ۱۶ سال پیش یک قراردادی نوشته میشود با آن کیفیت، و شهرداری زمینی را نزدیک به یک هکتار تحویل سرمایه گذار می‌دهد که ظرف دو سال پروژه آب معدنی راه اندازی شود و به تولید و درآمدزایی برای شهرداری برسد.

اما بعد از ۱۶ سال ما مسیری جز دادگاه ندیدیم.به همین دلیل به سمت کمیته های مختلف رفع موانع تولید استان رفتیم.و بعد از پیگیری های فراوان و به نتیجه نرسیدن در دادگاه ها به این نتیجه رسیدیم باید با سرمایه گذار تعامل کنیم که الحمدالله به تعامل خوبی با سرمایه گذار رسیدیم و الان سرمایه گذار پذیرفته است زمین آورده شهرداری بود است و این اتفاق شاید اگر در مسیر دادگاه میخواستیم برویم باید ۴ تا ۵ سال دیگر تلاش می کردیم و به نتیجه رسیدن این موضوع محتمل بود. نتیجه ای که اکنون اتفاق افتاده است اینکه زمین آورده شهرداری بوده است و مجوزها و هر آنچه که ساخت و ساز شده است آورده سرمایه گذار بوده است که یک هیئت سه نفره کارشناسی را انتخاب کردیم یک نفر ما یک نفر سرمایه گذار و یک نفر بی طرف، این هیئت سه نفره تشکیل شد و جلسه ای با این دوستان گرفته شده است که مقرر شده تا پایان همین ماه یا نهایت اوایل ماه بعد آورده طرفین روی کاغذ آورده شود و ارزیابی های لازم انجام شود و مشخص شود آورده شهرداری چقدر بوده آورده مالک چقدر هست و به نسبت آن سهم ها مشخص شود.

چون ما به سهم ۷ درصدی که آن روز برای شهرداری در نظر گرفته شده اعتراض داشتیم‌ ما معتقد هستیم باید کارشناسی انجام شود و این اتفاق افتاده مکتوب شده و صورت جلسه با حضور قاضی پرونده جناب استواری انجام شده است. و الان در مرحله ارزیابی هست‌

در فرصت زمان حداقل یک تا دو هفته دیگر انشاالله این اتفاق ویژه بعد از ۱۶ سال به عنوان یک مطالبه جدی مردم به نتیجه خواهد رسید.

وی در این خصوص گفت:

پروژه آب معدنی چون چشمه هایی که در بالادست بوده اند حجم آب قدیم را ندارند و سهامدران هم برای استفاده از آب چشمه ها در آب معدنی توافق نمی کنند و حتی خیلی از مکان های پربارش تر استان که الان آب معدنی داشتند خط تولیدشان کاهش پیدا کرده است و کمتر شده است معقولانه نیست که به سمت ایجاد کارخانه آب معدنی برویم و احتمالا در جهت تولید پروژه های تولیدی دیگر مثل زعفران، انجیر، صنایع دستی پیش برویم یا کارگاه های کوچک که خیلی از هنرمندان شهر ما نیاز دارند تصمیم گیری کنیم.

شهردار استهبان در ادامه گفت:

در ۳ سال گذشته نظم مالی شهرداری اجرا شده است، روزی که شهرداری را در آبان ۱۴۰۱ تحویل گرفتیم وضعیت مالی شهرداری به این صورت بود؛ موجودی شهرداری ۵۰ میلیون تومان، بدهی ثبتی ۱۵ میلیارد تومان، یک ماه حقوق پرداخت نشده که نزدیک ۲ میلیارد تومان بود. ولی بحمدالله تا امروز که خدمت شما هستیم یک ریال بدهی به مجموعه نیروهایمان چه در حوزه نیروهای قراردادی و چه شرکتی نداریم. مزایای همه تا به امروز کامل پرداخت شده است‌. در سنوات قبل کمتر پایان سالی پیدا می‌شود که برای پرداخت حقوق و مزایا فروش زمین نداشته باشیم ولی بحمدالله در دو سال گذشته برای پرداخت حقوق یک زمین هم نفروخته ایم و خدا را شکر می کنیم لطف خدا شامل حال ما شد و تلاش و جدیت و پشتکار همکارانمان و نظمی که ما در هزینه کرد داشتیم. امروز یکی از مهم ترین آیتم های مالی بحث هزینه کرد ما است چون ما از نظر مالی نسبت به سال قبل بهتر نشدیم کما اینکه اوضاع بدتر هم شده است حقیقتا ارزش افزوده هایی که به شهرداری می دادند از سال های قبل هم کمتر شده است سه سال اخیر حسابرسی انجام نشده بود ما سال قبل حسابرسی که مورد تایید شورای شهر بود آوردیم و حسابرسی ۳ سال اخیر انجام شد.در هفته اخیر مصوبه بودجه برای شورای شهر ارسال کردیم که نتیجه حسابرسی این خواهد شد که شهرداری می تواند بعد از اینکه سه سال متمادی یک حسابرسی منظم داشته باشد و آیتم هایی که مد نظر است را بگذارند درجه شهرداری را ارتقا پیدا کند.

درجه شهرداری خیلی وقت است درجه هفت می باشد ولی با این اتفاق قطعا می توانیم ارتقا درجه شهرداری را تا پایان سال یا نهایت اوایل سال آینده داشته باشیم.

جوکار افزود:

در ۱۸ ماه گذشته بانک زمین را در شهرداری افزایش داده ایم شاید مهم ترین انرژی ما صرف تفکیک زمین شد.

مشکلاتی که در تفکیک ها داشتیم و حل کردیم و تعداد تفکیک هایی که در این بازه زمانی حل شد بی نظیر بود.

گزارش تعداد و کیفیت ارزش گذاری املاک را هم به صورت موثق ان شالله خدمت مردم فهمیم استهبان خواهیم گفت.

شهردار استهبان گفت:

یک زمین در ورودی شهر نزدیک فاضلاب است که نزدیک ۷۰۰ درخت انجیر دارد این زمین مشکل مالکیتی داشت که به سمت دادگاه رفته بود و الحمدلله در یک سال اخیر با همت همکاران در واحد حقوقی رای به نفع شهرداری هم در دادگاه بدوی و هم در دادگاه تجدید نظر صادر شد. و این زمین یک پتانسیل قابل توجهی برای شهرداری خواهد شد. با توجه به اینکه در ضلع شرقی شهر تعداد درخت انجیر متعلق به شهرداری داریم که به چاه آب مجهز شده است. در پایان سال با توجه به حجم آبی که به لطف خدا داشتیم توانستیم کمک خوبی به باغداران کنیم.

وی در خصوص پرداخت مطالبات گفت؛

در حال حاضر پیمانکاری نداریم که مطالباتش را نگرفته باشد نه تنها پیمانکار، ما بدهی های چندین سال پیش در سطح شهر به کسبه داشتیم. قبلا در شهر می رفتند برا شهرداری خريد می‌کردند و ما بدهکار بودیم. امروز خرید هایمان را انجام می‌دهیم و هم زمان پرداخت می‌کنیم تا برای کسبه محترم هم مشکلی ایجاد نشود.در تاریخ شهرداری به گفته همکاران در بی نظیر بوده است که ما به روز تنخواه میپردازیم و ما از کارپرداز طلبکار هستیم.

وی در خصوص تکریم ارباب رجوع گفت:به تکریم ارباب رجوع به شدت اعتقاد داریم و در عمل هم سعی کردیم انجام دهیم شاید امروز کمتر کسی باشد در شهرستان که از تکریم ارباب رجوع در روز های یکشنبه بی اطلاع باشد.

علاوه بر روزهای دیگر در روز یکشنبه درب اتاق شهردار باز است و هر تعداد ارباب رجوعی که تشریف می آورد ما با حضور همکارانمان هم مشکل فرد را طبق قانون حل می‌کنیم.

وی در پایان گفت:

من تشکر می کنم از حوصله ای که به خرج دادید و دقت نظری که داشتید موضوعات را به صورت کلی خدمت عزیزان عرض کردیم. اگر مشکلی بوده شما مردم عزیز ببخشید و اگر نقدی هم هست بر ما که قطعا بدون نقص نیستیم آماده شنیدن و دریافت نظرات شما هستیم.

در پایان هم دعوت می کنم از همه همشهریان عزیز که همیشه نشان دادند شهر استهبان شهر ولایت مدار، شهر شهید پرور با تقدیم ۵۵۰ شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه صحنه هایی که نیاز است به کمک انقلاب می آيند و پای کار هستند و با تمام توان در صحنه حضور داشته اند.

من هم به عنوان یک عضو کوچک از همه شهروندان عزیز دعوت می‌کنم یک بار دیگر با حضور خودشان در ۸ تیرماه پای صندوق های رای، دوباره یک برگ زرین دیگری را در تاریخ شهر و شهرستان و کشورمان ثبت کنند‌ و با حضور حداکثری خودشان برای انتخاب رییس جمهور تاثیر داشته باشند‌.

مسیر روبه پیشرفتی که کشور در حال پیمایش آن است ان شا الله با حق و توان بیشتر ادامه پیدا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.