امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 7423
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار ویژه, اقتصادی, کشاورزی تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ | 179 بازدید | ارسال توسط :

توسعه ۵ هکتاری کشت زعفران در شهرستان استهبان

به گزارش استهبان آنلاین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از توسعه کشت پنج هکتاری زعفران در این شهرستان خبر داد. در سال جاری سطح باغات بارور زعفران در استهبان به عنوان قطب تولید این محصول در استان فارس به ۵۴۶ هکتار افزایش یافته است.
توسعه ۵ هکتاری کشت زعفران در شهرستان استهبان

به گزارش استهبان آنلاین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از توسعه کشت پنج هکتاری زعفران در این شهرستان خبر داد.

در سال جاری سطح باغات بارور زعفران در استهبان به عنوان قطب تولید این محصول در استان فارس به ۵۴۶ هکتار افزایش یافته است.

مهدی اعیان منش با اشاره به زمان کشت زعفران در شهرستان استهبان، افزود: جابجایی پیاز زعفران برای کشت از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: از سطح ۵۶۲ هکتار باغ زعفران این شهرستان ۱۶ هکتار غیربارور است و با توجه به نیاز آبی کم توسعه این کشت صرفه اقتصادی دارد.

اعیان منش، مهمترین مزایای کشت زعفران را ارزش افزوده بالا، اهمیت صادرات و ارز آوري آن، آسانی حمل و نقل و عدم همزماني نیاز آبی با پيك آبياري ساير گياهان عنوان کرد و گفت: در سال جاری در فصل کاشت و جابجایی پیاز زعفران، ۶۰۰ نفر روز اشتغال فصلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی، تنش دمایی و عدم بارندگی کافی و تداوم گرما در کاهش وزن پیاز زعفران تاثیرگذار است، به زعفران کاران توصیه کرد در زمان کاشت به اندازه و وزن پیاز، عاری بودن از آفات و بیماری ها، عمق کشت، نحوه آبياري و تغدیه به موقع گیاه توجه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان اظهار کرد: پیازهای زعفران برداشت شده از باغات برای کاشت در سایر مناطق شهرستان استهبان یا شهرستان های همجوار استان فارس به مصرف می رسند و سالانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم ریشه زعفران استهبان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.