امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 7003
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار نمازجمعه, اخبار ویژه, مذهبی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ | 131 بازدید | ارسال توسط :
امام‌جمعه استهبان: 

اعضای کابینه دولت دارای نگرش ملی باشند

کسانی انتخاب شوند که کارآمد باشند، انقلابی باشند، امیدوار به آینده باشند، پاک‌دست و صادق باشند، سوءسابقه نداشته باشند، دارای نگرش ملی نه اهل جناح‌بازی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی و اهل تشرع باشند.
اعضای کابینه دولت دارای نگرش ملی باشند

به گزارش استهبان آنلاین نمازجمعه این هفته ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجدی برگزار شد.

 

مشروح خطبه دوم به شرح زیر می باشد؛

امروز جمعه پنج مرداد ماه مصادف است با سالگرد تشکیل اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ ،نماز جمعه که از برکات انقلاب اسلامی است نماد وحدت است. عبادت سیاسی است، عبادتی اجتماعی است. بزرگترین اجتماع هفتگی مردم در نقاط مختلف کشور اسلامی ما نماز جمعه هست و نماد ذکر است. این ذکر فقط یاد خدا نیست، فقط دعوت به تقوا نیست. تذکر و یادآوری، مشکلات عیال الله و عبادالله و بندگان خدا هم هست. یادآوری مسائل مسلمانان و مستضعفان در سطح عالم هم هست. جمع این عناصر کنار همدیگر یک عبادت کم نظیر را ایجاد کرده است. خداوند می فرماید این نماز از کارهای دنیایی برای شما پربرکت تر و پر خیر است.

 

امیدواریم که با ظهور امام زمان همه ما توفیق پیدا کنیم پشت سر حضرت در نماز جمعه به ایشان اقتدا کنیم. یادی کنیم از همه ائمه جمعه، پیشینه شهرمان حج الاسلام حاج آقای کشفی، حاج آقای ربانی منش، حجه الاسلام ربانی شیرازی فرزند آیت الله ربانی شیرازی، حاج آقای رحمتی، حاج آقای رحیمی، حاج آقای حسینی و امام جمعه سابقمان آقای خاوری، شادی روح درگذشتگان از این جمع و سلامتی کسانی که دچار مریضی هستند، صلواتی بر محمد و آل محمد.

 

من از اعضای ستاد نماز جمعه هم تشکر می کنم عزیزانی که سال هاست بدون هیچ چشم داشت مادی پای کار این عبادت با ارزش ایستادند، جمعه های خودشان را که وقت استراحت شماست. وقف برنامه ریزی و حضور در این برنامه کردند انشاء الله خدا به همه این عزیزان هم مزد شایسته عنایت کند آن چه که علاقه همه ما در ستاد نماز جمعه هست این است که انشاء الله نسل آینده ما در این عبادت و در این ستاد نماز جمعه حضور پررنگ تری داشته باشند. تقاضای من و همه اعضا ستاد این هست که بچه ها نوجوانان و جوانانی که علاقه مند هستند به فعالیت در ستاد نماز جمعه تشریف بیارند ما دست آن ها را به گرمی می فشارم. این ها آینده نماز جمعه ما هستند. ان شاء الله آینده جامعه‌ اسلامی ما خواهند بود و حضور این ها باعث نشاط در این عبادت پر عظمت است.

 

شهادت امام سجاد نشان می دهد که حضرت علی رغم فهم غلط ما از زندگی آن بزرگوار در حال مبارزه بودند. کسی که با شهادت از دنیا می‌رود یعنی در مقابل دشمنانی ایستاده بوده و این نوع مبارزه حضرت به نظر بنده بیشتر از جنگ شناختی بوده یعنی دشمن کاری کرده بود که شناخت مردم از اهل بیت آسیب دیده بود مخصوص اهل شام امام در مقابل رسانه های یزیدی و ابن زیادی ایستادن جنگ شناختی که آن ها راه انداخته بود را می خواستند خنثی کنند. دقت کنید عده ای با الله اکبر امام حسین را به مذبح بردند عده این اسرا از اهل بیت را خارج شدگان از دین نامیدند. این یعنی شناخت مردم دچار آسیب شده بود و امام سجاد همه تلاششان معرفت افزایی بود ایجاد شناخت صحیح نسبت به خدا، پیامبر و اهل بیت و اهداف آنان بود در قالب ادعیه در قالب ذکر آن موقع ما در جامعه شیعه شکستی خوردیم به خاطر همین شناخت ناقص مان بوده است.

 

از حقایق در این هفته پیش رو، یکی از اتفاقات تلخی که ما در تاریخ داشتیم و اتفاق افتاده و آن شهادت شهید بزرگوار شیخ فضل الله نوری است. وقتی نگاه می کنید می بینید باز این جنگ ،جنگ شناختی بوده، ببینید یک مجتهد جامع الشرایط در برابر انحراف مشروطه می ایستد تا اجازه ندهد این حرکت از دایره دین خارج بشود چه اتفاقی می افتد خود مشروطه خواهان از یک ارمنی می خواهند که برود این آیت الله را دستگیر کند. جلوی چشم همه او را در میدان توپ خانه دار می آویزند. همه تماشا می کنند فقط، نه جنازه مطهر او را که پایین میارند در نقل تاریخ هست آنقدر بر او لگد می زنند آنقدر با قنداق تفنگ بر وی می زنند که خون از دماغ و از گوش او جاری می‌شود. بر محاسن این بزرگوار بعد از شهادتش یعنی در شناخت مردم دست برد. دشمن دیگه به اسم دفاع از حقوق مردم و آزادی و مشروطه این چنین یک ولی خدا را مظلومانه به شهادت می رساند. جالب است کسی هم که قضاوت می کند و ایشان را به مرگ محکوم می کند، یک روحانی نما فراماسون. ببینید این نشان می دهد که جنگ ها گاهی خیلی پیچیده میشود و در شناخت افراد دست کاری می کنند. خدا ان شاء الله به همه مان توفیق معرفت عنایت کند.

 

حضرت آقا در دیدار کنگره اعضای کنگره شهدای استان تهران صحبت هایی را داشتند. فرمودند از بهترین فعالیت هایی که در این روزگار می شود انجام داد، قدرشناسی از شهداست. در این بزرگداشت شهدا هم جنبه فرهنگی هست، هم جنبه سیاسی هست، هم انقلابی، هم انسانی، هم اخلاقی و هم آینده نگر. اگر ما می خواهیم مثل ما در راه انقلاب و دین ثابت قدم بمانند چاره ای نداریم جز اینکه با فرهنگ شهید آن ها را آشنا کنیم.

 

ما در شهرستان همانطور که اطلاع دارید ان شاء الله یکشنبه شب در امامزاده پیرمراد بزرگداشت پانصد و پنجاه شهید شهر شهیدپرور مان را داریم که با حضور شما ان شاء الله این برنامه باشکوه برگزار خواهد شد. آقای آهنگران هم دعوت شدند. همه ما وظیفه مان را نسبت به شهدا ادا خواهیم کرد.

 

جنایات اسرائیل و مجاهدت ها و مقاومت های اهل مقاومت و فلسطینیان همچنان ادامه دارد. آقا فرمودند حوادثی که در دنیای امروز به نفع فلسطین در حال شکل گیری است نشئت گرفته از روحیه انقلاب اسلامی اسلامی ماست. در حدود دویست دانشگاه، دانشجویان در اعتراض به ظلم به پا خواسته اند که می خواستند در دانشگاه های ما در سال های متمادی به وجود بیاورند. الان گردن خودشان را گرفته و مجبور شدن ژست حقوق بشری خودشان را کنار بزنند و نیروهای نظامی خودشان را برای مقابله با این دانشجویان به دانشگاه ها گسیل کنند. این ها همه از برکات انقلاب ما و نفس گرم امام راحل ما است.

در مجلسی که نتانیاهو می خواست سخنرانی کند وسط جلسه جملات اعتراضی گفته شد و در اطراف این جلسه پرچم آمریکا را پایین کشیدند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند. هزاران نفر اطراف آن محل دست به تظاهرات زدند و پرچم آمریکا و مجسمه نتانیاهو به آتش کشاندند. این ها همه ادامه تلاش ظلم ستیزانه ما در انقلاب اسلامی است که ان شاء الله جبهه ی حق را آماده پیروزی نهایی و ظهور منجی حضرت مهدی قرار خواهند داد. نشانه هایی که می بینید که نا امنی دیگر در قلب تل آویو دارد اتفاق می افتد انشاالله تایید کننده این پیروزی مقاومت خواهد بود.

 

حضرت آقا در دیدار با مجلس هشتم توصیه مهمی کردند که مطالعه فرمودید در پایان از رئیس جمهور منتخب و مجلس یک مطالبه مهم داشتند که در انتخاب و تایید کابینه ویژگی هایی را باید رعایت کنید. کسانی انتخاب شوند که کارآمد باشند، انقلابی باشند، امیدوار به آینده باشند، پاک دست و صادق باشند، سو سابقه نداشته باشند، دارای نگرش ملی نه اهل جناح بازی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی و اهل تشرع باشند. شایسته نیست، ما یک وزیری داشته باشیم که چار تیغ می کند. حرامه نکند و بقیه احکام شرعی را باید رعایت کنند هم خودشان و هم خانواده شان و دلسوز مردم باشند. بعد فرمودند این معیارها باید رعایت شود. این ها را هم آقای پزشکیان هم مجلس رعایت کنند خب این امتحان بزرگ اولی است که هم رئیس جمهور منتخب ما و هم مجلس منتخب ما ان‌شاءالله امیدواریم در این آزمون مهم سربلند بیرون بیایند و با انتخاب یک کابینه دارای این ویژگی ها آغاز خوبی را داشته باشند و حضرت آقا هم فرمودند همه باید کمک کنند به رئیس جمهور منتخب موفقیت و پیروزی ایشان موفقیت همه ملت ایران هست.

 

در مورد قطعی آب و برق خب می دانید این مشکل مشکل جهانی است، گرمایی است که بسیار بالا رفته در کشورهای اطراف ما هم این قطعی ها هست. مثل ترکیه و بقیه جاها در کشور ما و شهر ما هم این هست اما یک چیزی که یک مقدار مردم را ناراحت کرده است بی برنامگی و بی نظمی در این خاموشی ها و قطعی های آب هست البته تلاش دولت این بوده که فشار بیشتر بر کشاورزی و بر صنعت بیاد کمتر به بخش خانگی بیاد ولی خب این اتفاق در این دو هفته شاید بشود گفت بیشتر در شهرستان ما افتاده است. من مکرر تماس داشتم با مسئولین و از عزیزان خواستم که ان‌شاءالله تا جایی که میشود لااقل این ها برنامه ریزی شده از قبل معین خب بالاخره منبعی که بالا سر پشت بام میذارند این باید وقت بکند پر بشود دیگر گاهی به من زنگ می زنند دوازده ساعت است ما آب نداریم. ساعت دو نصفه شب تازه آب آمده منبع پر نشده یک دلیلش عدم تدبیری که شاید در گذشته بوده. ما یازده تا چاه داریم برای تامین آب شهرمان یک خط برقمان وقتی قطع می شود هشت تا از این چاه ها تعطیل می شود. خب این باید تدبیر بشود برخی از این چاه ها را خط های برق دیگر قرار بگیرد. که حالا این ها را بیان کردیم امیدواریم که لااقل در سال های آینده ما این مشکلات را نداشته باشیم یا کمتر داشته باشیم. همه ما هم ان‌شاءالله باید تلاش کنیم، صرفه جویی کنیم. گرمی هوا ان‌شاءالله بگذرد. مشکلات هم خواهد گذشت.

 

یک نکته ای را من در مورد دانشگاه دولتی استهبان بگویم. متاسفانه این سومین ترمی است که اجازه پذیرش دانشجو به دانشگاه دولتی استهبان ندادند. هیچ جای دیگر استانی اتفاق نیفتاده است.محض اطلاع شما عرض می کنم دانشگاه استهبان و دانشگاه آباده زیر نظر دانشگاه شیراز هست و آمایش استان که عمدتا توسط رئیس دانشگاه شیراز و معاون آموزشی دانشگاه شیراز دارد انجامش می دهند این تصمیم ها را تحت عنوان آمایش می گیرند.

 

ببینید آمایش یک مفهوم درست است. یک کار ضروری است به معنای متناسب سازی رشته هاست با نیازهای ما. الکی لیسانس و فوق لیسانس بدهی بعد مردم بیکار بمونند یک هزینه ای از بیت المال خرج بشود. خب این مشخصه کار منطقی نیست و جهت دهی به رشته هاست متناسب با نیازهای خود شهرستان. ما قطب انجیر جهان هستیم. باید رشته هایی را به ما می دادند خود آقایون موظف بودند این کار را کنند که متناسب با این نیاز ما باشد. باید رشته ای را می دادند مثل ما فولاد نی ریز داریم جوانان این جا تحصیلش را کنند، تخصص را بگیرند، و بروند آنجا خدمت کنند. بالاخره متناسب با امکاناتی که در شهر، نیازهایی که در اطراف شهر داشتیم، باید خودشان این رشته را میاوردند و نیاوردند حالا راحت ترین کار چیست؟ جلوی پذیرش دانشجو را بگیریند. بعد هم می گویند ما دنبال تعطیل کردن نیستیم وقتی شما نگذارید دانشجو بیاید در دانشگاه و رشته جایگزین هم نداریم.

 

دانشکده قرآنی هم که چند سال است ما داریم می دویم، داد می زنیم، از مصوبات سفر مقام معظم رهبری ساختمانش سال هاست آماده است. ما شهرمان شهر قرآنی، بیت الاحزان داریم. موسسه های دیگر داریم دانشجویش داریم، بارها گفتیم، پیش وزیر علوم هم رفتیم، ما به اتفاق آقای نماینده به اتفاق فرماندار وعده دادند که راه می افتد. این وعده عملی نشد. پیش آقای استاندار هم رفتیم، حداقل من سه بار در مورد دانشگاه دولتی با آقای استاندار صحبت کردم. هفته پیش ما رفتیم پیش آقای رئیس دانشگاه شیراز و معاون آموزشی شان. حرف آن ها را بشنویم. آنها هم حرف ما رو بشنوند.

 

واقعا بدون اینکه بخواهم خدایی نکرده موضع گیری مخالف عدالت داشته باشم، حرف ها حرف های سنجیده ای نبود می گویند آقا شما کم جمعیت ترین شهری هستید که دانشگاه دولتی دارید. آمایش به این معناست. می گویند ما می خواستیم رئیس برای این دانشگاه بگذاریم، پیدا نکردیم به ما چه ربطی دارد. اینها وظیفه وزارت علوم است. شما رئیس پیدا نکردی به دانشگاه یعنی اجازه جذب دانشجو نباید بدهی. شما باید رشته های متناسب می آوردی، نیاوردی این رشته را تعطیل کنی؟ بنابراین به نظر میرسد که یک بی عدالتی انجام می شود. وقتی هم به آقایان گفتیم به استاندار بزرگوار گفتند این طرح همه استان می خواهد اجرا شود اما الان که نگاه می کنیم در هیچ شهری از شهرها حتی در کشور این طور نبوده که سه ترم، یک سال و خورده ای جلوی پذیرش دانشجو در رشته ای که وجود داشته را بگیرند. این به معنای تعطیل کردن دانشگاه در این شهر هست. مسئولان جناب آقای فرماندار مخصوصا واقعا پیگیری کردند. آقای نماینده در بعضی از این جلساتی که ما رفتیم حضور داشتند ولی من تلاشم این هست خود آقایان بهتر از بنده می دانند. این پیگیری ها باید به جد ادامه پیدا کند. مخصوصا آقای نماینده باید در سطح تهران و در سطح استان پیگیری ها را ادامه بدهند وگرنه این ارزش را از شهر ما می گیرند و به نظر من این ظلم است به شهرستان.

 

خدمت شما عرض بکنم که آخرین نکته ای هم که عرض می کنم وقت گذشته در مورد وقف هست که حالا مشروح من ورود نمی کنم یه اشاره ای می کنم ببینید متاستفانه اوقاف در سطح کشور شفاف عمل نمی کند. یعنی به مجلس هم پاسخ گویی درستی نداشته است. در سطح شهرستان پاسخ گویی ندارند یعنی الان عزیزانی که در مساجد و حسینیه های ما هستند اگه ازشان بپرسید امسال درآمد وقفتان چقدر بود است، کسی نمی داند. در شهرستان ما وقف های بزرگی داریم که متولی خاص دارد مثل موقوفه معزی، بیش از سه ساله متوالی باید واگذار به متولی کنند و نمی کنند. این کار را در خصوص رقبه حاج حسن فیروزی که یکی از موقوفات بزرگ ماست مربوط به همین مسجد جامع مربوط به فقرا است، مربوط به حوزه علمیه است که ما در همه این حوزه ها مشکل داریم در تامین بودجه. متاسفانه دادگاه هم حکم داده به نفع متولی اما اوقاف تحویل متولی نمی دهند تا خودش مدیریت کند. خب ببخشید وقت گذشته این مسئله مهم است من بیان کنم سه ساله مدیریت ۵۷ رقبه از رقبات وقف زمین های انجیر را دادند دست یک شرکتی که بیاد بهره وری را بالا ببرد. چه اتفاقی افتاده؟ دقیق برعکس شده. این همه اسنادش هست. نظرات کارشناسان هم هست. حالا جا دیگه اوقاف شهرستان و حتی استان هم پذیرفته است. که این شرکت ناکارآمدی دارد در بهترین نگاه البته کارهای زمین های انجیر را به خوبی انجام نداده. درخت ها دارد صدمه می خورد. محصول گاهی تا یک چهارم کاهش پیدا کرده. درآمد حاصله بسیار کم شده خب ما در این مدت دست به دست نذاشتیم. بارها بنده خودم با آقای خاموشی صحبت کردم. با مسئولین اوقاف بارها صحبت کردیم.

متذکر شدیم آخرین کاری که کردیم چند هفته پیش به آقای استاندار من گفتم ایشان دستور دادند در شورای تامین مطرح بشود. آقا این شرکت از تیرماه دیگر نباید در باغ ها حضور داشته باشد. این اتفاق نیفتاده. شورای تامین شهرستان هم تشکیل جلسه داد ادامه حضور شرکت در استهبان را مضر به حال شهرستان تشخیص داد ولی محل نمی ذارند من از همین جایگاه اعلام می کنم ادامه کار این شرکت در شهرستان که حدود سه سال آمده و این مضرات را به بار آورده نه به نفع اداره اوقاف نه به نفع رقبات، نه به نفع عملکرد اوقاف و شرکتی که اوقاف آورده است. مردم را نسبت به این عمل مهم وقف و نسبت به نظام بدبین کرده و هرچه سریع تر باید قرارداد این شرکت فسخ بشود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.