امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 5425
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار ویژه, انتخاب سردبیر, سیاسی, مذهبی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ | 29 بازدید | ارسال توسط :
امام جمعه استهبان؛

شرکت نکردن در انتخابات خواست بدخواهان نظام است

به گزارش استهبان آنلاین، نمازجمعه این هفته(۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳) به امامت حجه الاسلام و المسلمین سید جعفر ساجدی امام جمعه معزز استهبان برگزار گردید.
شرکت نکردن در انتخابات خواست بدخواهان نظام است

به گزارش استهبان آنلاین، نمازجمعه این هفته(۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳) به امامت حجه الاسلام و المسلمین سید جعفر ساجدی امام جمعه معزز استهبان برگزار گردید.

مشروح خطبه های این هفته به شرح زیر می باشد:

زندگی امام باقر سه جنبه داشت معنویت، سخنان مکتب ساز و سیاست. امامان همگی سیاسی بودند. یعنی در صدد حاکم کردن دین در جامعه و مدیریت دینی جامعه و مبارزه با طاغوت های زمانشان بودند‌. ما شیعیان هم باید دغدغه سیاست داشته باشیم. بیخیالی در انتخابات و اینکه من کاری به سیاست ندارم مطلوب دشمنان است.

شرکت نکردن در انتخابات خواست بدخواهان نظام، تضعیف پشتوانه مردمی انقلاب، و باعث بیشتر شدن آسیبهاست.
از دیگر سو مشارکت بالا و حضور پرشور برکات فراوانی دارد: قدرت ملی را برای حل مشکلات زیاد می‌کند نظام سیاسی کشور را در چشم دیگر کشورها بزرگ میکند و گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را در مقابل گفتمان وادادگی تقویت می‌نماید و ملت‌های طرفدار ظلم ستیزی را در جهان امیدوارتر می‌کند.

دعای عرفه دعای معرفت است معرفت به خدا شناخت خود و شناخت عالم که نتیجه آن بندگی بهتر خداوند است. حاجی در صورتی که مناسک حجش را درست انجام دهد و معرفتش را در عرفه و مشعر افزون کند، روز ۱۰ ذی‌الحجه عید واقعی او می‌شود. ما هم اگر در طول زندگیمان با دستورات خدا زندگی کنیم و درونمان را به نور معرفت بیاراییم و نفس اماره‌مان را قربانی کنیم همه زندگیمان به خاطر دوری از معصیت عید قربان می‌شود.

یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ سالروز جهاد سازندگی به فرمان امام است ما در سازندگی و در هر حوزه دیگر اگر با روحیه جهاد وارد شدیم توانستیم مشکلاتمان را حل کنیم امروز هم رئیس جمهور و مدیران جهادی نیاز کشورند تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی حل شود.

مقام معظم رهبری در پیام برائت از مشرکین فرمودند مناسک حج اگر با تدبر انجام شود باعث قوت قلب مسلمانان و هراس دشمنان خواهد بود برائت امسال باید فراتر از موسم حج در همه کشورها و شهرهای مسلمان دنیا انجام شود.

جنایت اخیر اسرائیل در اردوگاه النصیرات که بیش از ۲۲۰ شهید و ۴۱۰ زخمی بر جای گذاشت هر انسان آزاده‌ای را به بغض بیشتر در مقابل ظلم و به فریاد مرگ بر اسرائیل تشویق می‌کند. تجمعات اعتراض به این وحشی‌گری اسرائیل در دل لندن و پاریس و آلمان و در جای جای نقاط جهان خیزشی عالمگیر را ایجاد کرده است که انشاالله به پیروزی مظلومین منتهی خواهد گشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.