امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 4782
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار ویژه, انتخاب سردبیر, کشاورزی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ | 113 بازدید | ارسال توسط :

برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان استهبان

به گزارش استهبان آنلاین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان استهبان خبر داد.
برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان استهبان

به گزارش استهبان آنلاین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان استهبان خبر داد و گفت: شهرستان استهبان دارای ۴۲ هکتار گلستان گل محمدی است و پیش بینی می شود امسال با توجه به عدم سرمازدگی و شرایط اقلیمی مناسب حدود ۴۰ تن گل تازه برداشت شود.

 

مهدی اعیان منش بیان داشت: برداشت گل محمدی از گلستان های این شهرستان از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد و کیفیت محصول برداشتی امسال نسبت به سال قبل بیشتر بوده و ۳۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: برداشت گل در شهرستان به صورت غنچه برای صادرات و گلبرگ گل برای گلاب گیری می باشد و تولید گلاب از گل محمدی یکی از تولیدات اصلی این گیاه در شهرستان باشد.

 

اعیان منش افزود: گل محمدی از گیاهان مقاوم به کم آبی می باشد که عمدتا در مناطق آفتاب گیر کشت می گردد و مدت زمان برداشت گل در شهرستان ۲۰ تا ۲۵ روز می باشد و با توجه به اینکه گل های گل محمدی پس از باز شدن دوام کمی بر روی شاخه دارند بایستی برداشت در صبح زود انجام گیرد تا تاخیر در زمان برداشت باعث کمرنگ شدن گلبرگ و کم شدن کیفیت اساس و نیز ریزش گل نشود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.