امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 4637
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار ویژه, انتخاب سردبیر, سیاسی, کشوری, ویژه تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴ | 202 بازدید | ارسال توسط :

مراسم بزرگداشت شهادت خادمان ملت در استهبان

به گزارش استهبان آنلاین به مناسبت شهادت رییس جمهور ایران وهمراهان ایشان مراسم بزرگداشت با حضور کارگر فرماندار، حجةالاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه معزز استهبان و دیگر مسؤلین شهرستان‌ استهبان با حضور پرشور مردم استهبان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهادت خادمان ملت در استهبان

به گزارش استهبان آنلاین به مناسبت شهادت رییس جمهور ایران وهمراهان ایشان مراسم بزرگداشت با حضور کارگر فرماندار، حجةالاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه معزز استهبان و دیگر مسؤلین شهرستان‌ استهبان با حضور پرشور مردم استهبان برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ساجدی امام جمعه، شعرخوانی شاعر استهبان علی اکبر شجعان، مداحی کربلایی محسن باقری در صحن امامزاده پیرالمراد برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین ساجدی در مراسم بزرگداشت شهادت خادمان ملت گفت:

هجرت به سوی خدا و رسول یعنی انسان زندگیش را وقف انجام دستورات خداوند کند. یعنی انسان آسایش خودش را فدای دین خدا کند یعنی کسی برای تحقق آرمان های اهل بیت تلاش کند یعنی کسی خود را وقف خدمت به خلق خدا کند.

وی در ادامه گفت:

در این آیه نورانی خدا می فرمود؛ اگر کسی این گونه شد برای هجرت به سوی من و به سوی رسول من از خانه خود خارج شد من برای او کاری انجام می‌دهم. با این تعبیر که کسی طلب از خدا دارد؟ خدا بدهکار به کسی است؟ اما تعبیر را ببینید اگر زندگی ما هجرت به سوی خدا شد که این هجرت اتفاق نمی افتد مگر این که انسان از خودش هجرت کرده باشد به سوی خدا از نفسانیات کنده باشد اگر این حجت این بنده شدن اتفاق افتاده باشد خدا به انسان فرصت میدهد بر روی کره خاکی برای خدمت به بندگانش هم هجرت کند و این هجرت اگر اتفاق افتاد خدا می گوید پاداش بر عهده من است. گویی خدا خودش را بدهکار چنین بنده ای معرفی می کند و می‌گوید بر عهده من است که خودم به او پاداش بدم و پاداش او چیست؟ و کان الله غفور رحیم مغفرت الهی و رحمت خاصی که خدا به بندگان خوب مومنش و اولیا ویژه اش نصیب میکند‌‌.قطعا رئیس جمهور عزیز ما مصداق این آیه بودند کسی که این گونه همه زندگی خودش را برای خدمت به خلق صرف کند چنین هدیه هایی را هم از خدا دريافت می‌کند.

حجه الاسلام والمسلمین ساجدی افزود:

کسی که نماز شبش در هواپیما ترک نمی‌شد، کسی که عارش نمی آمد که کتاب خدا را در سازمان ملل در مقابل دشمنان و کفار بلند کند هجرت از خدا کرده است.

امام جمعه استهبان افزود:

چرا خدا قلب مومنین را نسبت به او رئوف قرار ندهد؟ چرا محبت او را در دل های بندگانش نیندازد؟ چه خصوصیات و ویژگی هایی داشت این بزرگوار، این سید خادم امام رضا.

در پیامی که رهبر معظم در مورد ایشان دادند این ویژگی ها نقل شده است؛ عالم،مجاهد، مردمی، باکفایت،پرتلاش،خادم الرضا،بزرگوار،فداکار،خادم مردم کشور و اسلام،خستگی ناشناس، حلیم، مخلص باارزش، طالب رضایت خدا با کسب رضایت مردم و حلیم در برابر طعنه ها و ناسپاسی ها.

حجه الاسلام و المسلمین ساجدی در مورد ویژگی های حجه و الاسلام ابراهیم رئیسی بیان کرد:

به نظر بنده اولین ویژگی زیبای سید محرومان ولایت مداری او بود چقدر یک نفر باید زیبا بدود در زندگی خودش که ولی زمانش این توصیف ها را در متن تسلیت رفتنش ذکر کند.این صفات اغراق نیست‌.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرآنی استهبان افزود:

دیگری صدق است بالاخره از همه ما چه بخوایم چه نخوایم عهد بندگی خدا را گرفتند عهد تبعیت از حضرات معصومین و امام رضا را گرفتند عهد خدمت به بندگان خدا را گرفتند اما ما کم میاریم برخی از اوقات.

امام جمعه استهبان در ادامه گفت :

برخی از مردان هستند که صادقانه پای عهدی که با خدا بسته می ایستند برای رسیدن به آرمان منتظرند و در نهایت نیز در این راه جان خودشون را به صاحب جان تقدیم میکنند. در مقابل طعنه های داخلی در مقابل دشمنی های مستکبرین و ظالمین جهان راه کج نمیکنند. و رئیسی عزیز اینگونه بود صادقانه تلاش کرد، مگر مردم ما از وضعیت اقتصادی راضی هستند؟ ما اینجا جمع نشدیم بزرگ نمایی کنیم اما چرا این گونه محبوب دلهای همین مردم معترض به برخی از نکات بود؟ چون آنچه می توانست میکرد آن قدری که میتوانست تلاشش و جهادش را بروز می داد. و اگر در جایی کم کاری اتفاق می افتاد یا نقصی، صادقانه به مردم توضیح می داد این صدق است که او را محبوب دلها کرده است.

دیگر چگونه بود؟ سادگی و مردمی بود اهل بریز و بپاش نبود جلو خورشتی که جلوی بقیه می گذاشت درسته موجب طعنه و مسخره یک عده قلیلی شد اما موج عزت او در بین کثیر مردم ما بود.

اخلاص او چگونه بود اگر کسی برای رای آوردن دوباره کار کند مردم ما می فهمند ما چنین حرکت هایی را از این سید بزرگوار ندیدیم.

شرکت او در مبارزه و رقابت انتخاباتی برای غیر خدا نبود برای کسب رضای خدا برای خدمت به خلق بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.