امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 2583
  پرینتخانه » سیاسی, مصاحبه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ | 1016 بازدید | ارسال توسط :
انتخابات مجلس؛

مصاحبه با سمانه راش کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی

سمانه راش کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
مصاحبه با سمانه راش کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی

1- ضمن معرفی خود بصورت کامل، سوابق اجرایی ، علمی، فرهنگی. سیاسی، اقتصادی خودتان را بیان کنید.

من سمانه راش کاندید دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه نی ریز-استهبان و بختگان می باشم. دانش آموخته رشته مدیریت صنعتی-گرایش تولید و عملیات هستم که دکتری خود از این رشته را در دانشگاه گیلان و کارشناسی ارشد را از دانشگاه یزد گذرانده‌ام.

سوابق اجرایی من فعالیت های پژوهشی انجام شده در واحدهای صنعتی استان یزد در سال های 1392 تا 1395 و واحدهای صنعتی استان گیلان در سال های 1401 تا اکنون برمی‌گردد.

بیشتر فعالیت فرهنگی و سیاسی من در بسیج و هیئت دانشجویی در دانشگاه ها می‌باشد.

2- تفکر و عملکرد جنابعالی با کدام یک از گرایش های سیاسی کشور همسو می باشد؟ و تاکنون در حزب یا گروه خاص سیاسی عضویت داشته یا فعالیت نموده اید؟

من هیچ تعهدی به هیچ حزب و گروه و فرد و سرلیستی ندارم. ولائی و انقلابی عمل خواهم نمود انشاءالله. اگر هم رای بیاورم معیارم برای رای دادن به طرح ها و لوایح؛ عقل خود و مشورت با دیگران و متخصصان حوزه مورد بررسی و اندیشکده ها خواهد بود نه فلان فراکسیون و فرد خاص و فلان حزب.

3- آیا برای چهار سال نمایندگی مجلس برنامه »مکتوبی« تهیه کردهاید؟ اگر پاسخ مثبت است این برنامه کی و چگونه منتشر خواهد شد؟

  • بله صد در صد. خوشحال میشیم لطف بفرمایید صفحه ما را در فضای مجازی دنبال نمایید؛ برنامه ها اطلاع‌رسانی می شود.

https://eitaa.com/joinchat/1270088381Ce73fc01620

4- آیا تا این لحظه تیم مشاورهای برای خود تعیین کرده اید؟ درصورت مثبت بودن پاسخ، اسامی اعضای تیم مشاوره خود را در هر یک از حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … اعلام بفرمایید.

شفافیت یک ضرورت مهم برای نماینده محلس می باشد؛ یک نماینده باید تک تک رای هاش برای مردم شفاف باشد و برای آن ها دلیل داشته باشد. حتی اگر تحت فشار قرار بگیرد، باز هم شفافیت یک ضرورت است چون مانع بسیاری از مفاسد و لابی‌های پشت پرده می شود.

بنابراین اعلام می کنم که اگر در مجلس بعدی حضور داشته باشم، تمام رای هام شفاف خواهد بود که چرا به فلان لایحه یا فلان وزیر رای مثبت یا منفی دادم؟ به علاوه در زمینه های؛ حقوق و مزایا، اموال و دارائی‌ها و توصیه نامه ها شفاف اعلام خواهم نمود.

5- نظر صریح خود را درباره (شفافیت) منابع هزینه های تبلیغاتی، عملکرد و آرای (مثبت و منفی و ممتنع) نمایندگان در جلسات مجلس شورای اسلامی بیان بفرمائید. 

با توجه به سوابق علمی و پژوهشی که دارم؛ عضویت در کمیسیون تخصصی صنایع و معادن و آموزش و تحقیقات در اولویت قرار دارد.

6- اولویت شما عضویت در کدام کمیسیون از کمیسیون های مجلس است و چرا؟

در انتصاب مدیران ملی و محلی و شهردارها دخالتی نخواهم داشت.

7- مهم ترین نقاط قوت و ضعف مجلس دوازدهم از نگاه شما چیست؟

مشکلات و مسائل کلانی که کشور با آن روبروست عبارت است از شفافیت؛ ناترازی انرژی، سربازی، مسکن، تحولات کریدوری، معیشت، سفره خانوار و… لطفا صفحه های مجازی را دنبال بفرمائید راهکارها ارائه خواهد شد.

8- حد و اندازه دخالت یک نماینده مجلس در انتصابات مدیران دولتی تا چه اندازه می دانید؟

از مردم هر حوزه انتخابیه خواسته شد تا خودشان صحبت کنند و مشکل و مسائل پیرامون شون که اولویت و اهمیت بالایی داره تعیین کنند و با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه انتخابیه چه راهکارها و راه حل‌هایی میشه ارائه داد و برای رفع مشکل چه اقداماتی انجام شده است. برای توضیحات بیشتر لطفا صفحه های مجازی را دنبال بفرمائید و راهکارها ارائه خواهد شد.

9- مهم ترین مشکل کشور و راه حل آن را بیان کنید.

من تعهد می دهم که در کارگروه های تخصصی مجلس، مرکز پژوهش ها، از داخل کمیسیون ها؛ مواردی که در برنامه هام ذکر می کنم، بیرون میاد و قانون‌گذاری بسیار دقیقی انجام دهم که بتواند جلوی هدر رفت بیت المال و انحراف از هدف را بگیرد. و هر ماه خود را موظف می دانم که گزارش اقدامات انجام شده برای مشکلات و معضلات را به مردم حوزه انتخابیه اعلام خواهم نمود و هر ماه یک بار خود را موظف به بازدید میدانی و چهره به چهره با مردم هر سه حوزه انتخابیه می دانم.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.