امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 1545
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار نمازجمعه, اخبار ویژه, انتخاب سردبیر, پست های محبوب, سیاسی, گزارش خبری, ویژه تاریخ انتشار : ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۰ | 223 بازدید | ارسال توسط :
فرماندار استهبان در بعد الصلاتین نماز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و هفته بسیج ادارات؛

امسال در هفته دولت ۲۵ طرح اقتصادی ، عمرانی و تولیدی با اعتباری معادل ۱۴۴ میلیارد تومان در سطح شهرستان استهبان افتتاح و به بهره برداری می رسد

به گزارش استهبان آنلاین یوسف کارگر فرماندار استهبان ضمن گرامی داشت یاد شهدا به ویژه شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر، رمز ماندگاری دولت شهیدان رجایی و باهنر را مردمی بودن و مکتبی بودن برشمرد و بر لزوم خدمت صادقانه به مردم تاکید کردند
امسال در هفته دولت ۲۵ طرح اقتصادی ، عمرانی و تولیدی با اعتباری معادل ۱۴۴ میلیارد تومان در سطح شهرستان استهبان افتتاح و به بهره برداری می رسد

به گزارش استهبان آنلاین یوسف کارگر فرماندار استهبان ضمن گرامی داشت یاد شهدا به ویژه شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر، رمز ماندگاری دولت شهیدان رجایی و باهنر را مردمی بودن و مکتبی بودن برشمرد و بر لزوم خدمت صادقانه به مردم تاکید کردند.

 

فرماندار استهبان در جمع مردم در بعد از صلاتین نماز جمعه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم طی یکسال گذشته بیان داشت : دولت مردمی و انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی طی سال گذشته تمام توان خود را برای اصلاح زیر ساخت ها ، مقابله با فساد در کشور ، بستر سازی برای خدمت به مردم عزیز و برقراری عدالت ، به کار گرفته است.

 

نماینده عالی دولت اظهار داشت : از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه به کشورهای همسایه و منطقه از جمله اولویت های اساسی دیپلماسی بوده و تاکنون با گذشت دو سال اقداماتی گسترده ای چون ۱۴ سفر سران کشورهای دیگر به ایران ،سیاست همسایگی در قالب دیپلماسی متوازن، احیای روابط ایران و عربستان که با آثار منطقه ای خوبی همراه بود می توان اشاره نمود.

 

فرماندار استهبان با بیان رشد ۵/۱ درصدی بخش صنعت در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : رشد شاخص شرکت های بورسی در مرداد ماه ۶/۷ درصد رشد داشته و این حکایت از آن دارد که بخش تولید شرایط مساعدی را در بازار ایجاد کرده است .

 

مقام عالی دولت عضویت دائم در شانگهای پس از ۱۵ سال عضویت بصورت ناظر اشاره نمود و خاطر نشان کرد: عضویت دائم ایران در این سازمان موجب رشد صادرات کشورمان به کشورهای عضو پیمان شده است .

 

فرماندار استهبان همچنین به عضویت ایران در بریکس اشاره نمود و گفت: حضور در جمع این کشورها در چارچوب سیاست چندجانبه گرایی، توجه به بازارهای جدید و خنثی سازی نظام تحریم در دولت سیزدهم می تواند جایگاه و نقش ایران و اعضای بریکس را توأمان افزایش دهد.

 

وی حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ را که مانع بزرگی سر راه کسب و کارهایی بود که دسترسی به ارز دولتی و رانت ایجاد شده نداشتند، را از اقدامات مهم دولت سیزدهم برشمرد.

 

نماینده عالی دولت به رشد اقتصادی مثبت ۴ درصدی دولت پس از ۱۰ سال اشاره کرد و افزود : دولت سیزدهم توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس از یک رکود ده ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند و در گام اول ۳ درصد و بعد از آن به ۴ درصد برساند.

 

فرماندار استهبان از افزایش سه برابری اعتبارات عمرانی شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، درآمدهای ۳ درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازان از امکانات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به این شهرستان اختصاص یافته است.

 

این مسئول بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده که در شهرستان استهبان سه سایت آن در حال فعالیت است و دو سایت در دست طراحی و انجام سایر کارها است.

 

یوسف کارگر ثبت جهانی انجیر استهبان را از دیگر اقدامات مهم این شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: انشاءالله با ثبت آن بهره و سود آن به نفع کشاورزان رقم خواهد خورد.

 

فرماندار استهبان از مهمترین خدمات برای مردم به دو پروژه حوزه آبرسانی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان و گاز رسانی در سطح شهرستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اشاره نمود و تصریح نمود : در شهرستان استهبان در هفته دولت ۲۵ پروژه در حوزه های عمرانی،گاز رسانی،مسکن،آب رسانی ،برق رسانی، روکش راههای فرعی و اصلی و رفع نقاط حادثه خیز و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که برخی از آنها به شرح زیر بر شمرد :

 

بهره برداری از استخر سرپوشیده شهر استهبان

افتتاح سالن ورزشی شهید سلیمانی

احداث سرد خانه در روستای انجیرک

کارگاه تولیدی بسته بندی خشکبار و کشمش

طرح ویژه بهسازی مسکن روستائی

پرداخت تسهیلات و بازسازی تعداد ۲۰۰ واحد روستایی و شهری

افتتاح سالن کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی

تجهیز چاه شماره ۱۶ استهبان

۵ کیلومتر اصلاح شبکه در سطح شهرستان

لکه گیری و روکش آسفالت محور استهبان -شیراز به طول ۱۰ کیلومتر

و طرح های دیگر …

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.