امام محمد باقر (ع) می فرمایند:
۞ کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.۞
شناسه خبر : 1123
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار نمازجمعه, اخبار ویژه, پست های محبوب تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ | 118 بازدید | ارسال توسط :

بعد از این همه سنگ اندازی، فتنه و اغتشاش و اهانت های ناروایی که به برخی از مراجع و بزرگان دین شد، مردم جواب دادند. هم دیدیم در راهپیمایی 22 بهمن و در راهپیمایی روز قدس و از همه با عظمت تر در نماز عید فطر

به گزارش استهبان آنلاین، نماز جمعه این هفته(۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به امامت حجه الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه معزز استهبان برگزار گردید.
بعد از این همه سنگ اندازی، فتنه و اغتشاش و اهانت های ناروایی که به برخی از مراجع و بزرگان دین شد، مردم جواب دادند. هم دیدیم در راهپیمایی 22 بهمن و در راهپیمایی روز قدس و از همه با عظمت تر در نماز عید فطر

🔻مشروح خطبه های این هفته به شرح زیر می باشد:

🔸در روایت آمده است یکی از یاران امام محمد باقر (ع) در اعمال حج که جمعیت زیادی در حال طواف خانه خدا بودند گفت آقا جان امسال افراد زیادی برای حج آمده اند. امام محمد باقر علیه السلام فرمودند این هایی که میبینی زجه می زنند ولی ولایت امام علی علیه السلام را ندارند. ریشه همه اعمال اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین و یازده ائمه اطهار است. باطن انسان در عالم قیامت خودش را نشان می دهد. در مورد عالم بی عمل قرآن کریم می فرماید: عالمی که می داند و عمل نمی کند مانند الاغی است که کتاب بارش کردند. جز خستگی برای الاغ چه فایده ای دارد. عالم بی عمل خوب می‌خواند و می داند ولی چه فایده؟ این چنین آدمی به صورت همین الاغ ظاهر می شود. اگر انسانیت فرستاده باشی انسانی، اگر انسانیت نفرستاده باشی، انسان نیستی و به شکل باطن انسان در صحرای محضر خواهی بود. اینکه چطوری قرار است محشور شویم، آن چیزی است که امروز می فرستیم.

🔸عید سعید فطر امسال بسیار حضور مردم در سراسر کشور بی نظیر بود. در استهبان جمعیت قابل توجهی حضور پیدا کرد و بسیار گسترده تر از حضور مردم در سال های قبل از کرونا بود. وقتی دیدیم این اتفاق در سراسر کشور با حضور گستره مردم بوده، خوشحالی بیشتر و باعث شور و اشتیاق بیشتر شد. بسیار گسترده بود حضور مردم تهران در نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب. نماز فطر تهران یکی از اتفاقات نادر در بعد از انقلاب بود. بعد از این همه سنگ اندازی، فتنه و اغتشاش و اهانت های ناروایی که به برخی از مراجع و بزرگان دین شد، مردم جواب دادند. هم دیدیم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در راهپیمایی روز قدس و از همه با عظمت تر در نماز عید فطر. مقام معظم رهبری هم در خطبه های نماز عید و بعد از آن در دیدار با مسئولین جملات نادری را مطرح کردند. تاکید بر وحدت و همدلی و هم افزایی مطرح کردند. تمرکز جمعی بر حل مشکلات مردم، هم افزایی باید باشد. مسئله وحدت نباید خدشه دار شود. در ماه مبارک رمضان بنده دعوتی کردم از سراسر شهرستان که ۵۰ نفر یک همفکری و همدلی شود تحت عنوان وفاق و همدلی که همه دوستان آمدند. همه در بحث ها شرکت کردند و صحبت هایی برای مشکلات مردم انجام دادند. یکی از مسائلی که مورد بحث قرار گرفت همان مسئله اسکان روستا ها بود که بنده در نماز عید هم مطرح کردم. دعوت به نقاط مثبت کردن، دعوت به همفکری کردن و ‌‌‌‌… ان شاءالله باز این مباحث ادامه پیدا کند. دشمن در صدد ایجاد اختلاف است و آن چه مهم است همراهی همه اقشار هست.

🔸۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر می باشد. کارگران رزمندگان در حوزه تولید هستند‌ اقتصاد مملکت به دست کارگر شکوفا می شود. ما تبریک عرض میکنیم خدمت کارگران عزیز‌.

🔸۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت علامه مطهری و روز گرامی داشت مقام معلم می باشد. مرحوم شهید مطهری شهید جهاد تبیین است. مبارزه با افکار التقاطی و مبارزه با گروه های کمونیست و سرمایه داری و … توسط گروهک فرقان به شهادت رسید. معلمان عزیز و بزرگوار اگر می خواهند مسیر شهید مطهری را ادامه بدهند باید مستقیم در مسیر دین اسلام باشند. این دانش آموزان امانت هستند در دست شما. ان شاءالله که همه ما رهرو راه شهید مطهری باشیم.

🔸یک برنامه ای جهاد کشاورزی و فرمانداری در حال انجام است. آن هم ثبت جهانی انجير استهبان می باشد و این کار بسیار خوبی است. محوریت و اساس انجير در کشور در استهبان خواهد بود. در ادامه هم اگر توضیح و تبیین نیاز بود مسئولین می‌توانند بیایند انجام دهند. ان شاءالله که این کار مهم به سر انجام برسد. 🔸مسئله آتش سوزی در آینده باید حواسمان را جمع کنیم و صرفه جویی در مصرف آب که باز هم مورد تائید مسئولین آبفای شهرستان و استان است مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.